Αρχική>Διατροφή & Aσκηση> Η Διατροφική αξία του χαρουπιού

Η Διατροφική αξία του χαρουπιού

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

140

Print article Send to a friend Facebook Twitter

 

  

Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου

MSc, MBA, SRD                                                                                                                                                                                                     

Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος

 
 
 
 
Τι είναι το χαρούπι; 
 
Το χαρούπι είναι ο καρπός ενός μακρόβιου δένδρου, της χαρουπιάς, η οποία ευδοκιμεί κυρίως στη Μεσόγειο. Επίσης, είναι γνωστό και ως ξυλοκέρατο. Μοιάζει με τον καρπό της φασολιάς και το χρησιμοποιούσαν από την αρχαιότητα ως φυσικό γλυκαντικό. Μπορεί να καταναλωθεί ωμό έτσι όπως είναι, αλλά και ως σκόνη, το λεγόμενο χαρουπάλευρο. Επειδή η γεύση του είναι γλυκιά και μοιάζει με αυτή της σοκολάτας και του κακάο μπορεί να μπει σε διάφορες συνταγές ως υποκατάστατό τους καθώς είναι χαμηλότερο σε θερμίδες.
 
 
Διατροφική αξία 
 
Τα 100γρ (αλεύρι) από χαρούπι αποδίδουν:
·         220kcal
·         0,7 γρ. λίπους
·         89 γρ. υδατανθράκων
·         39 γρ. φυτικών ινών
·         348 mg ασβεστίου
·         5 γρ. πρωτεΐνης
 
 
 
Οφέλη για την υγεία
 
1.      Η πηκτίνη και η λιγνίνη που περιέχει, βοηθά στην πέψη και στην καλή λειτουργία του εντέρου.
2.      Συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων της ολικής χοληστερίνης, καθώς και εκείνων της «κακής» (LDL) χοληστερίνης.
3.      Έχει καταπραϋντική δράση κατά του βήχα. 
4.      Θεωρείται ότι το χαρούπι (με τη μορφή χαρουπόμελου) ανακουφίζει από τον τα συμπτώματα του κρυολογήματος.
5.      Καταπολεμά τη διάρροια: Το χαρούπι χρησιμοποιείται παραδοσιακά για την αντιμετώπιση της διάρροιας, τόσο σε ενηλίκους όσο και σε παιδιά.
6.      Δρα κατά της οστεοπόρωσης: Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς του σε ασβέστιο, το χαρουπόμελο, θεωρείται ότι συμβάλλει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.
 
 
Είναι το χαρούπι κατάλληλο για άτομα με σακχαρώδη διαβήτη;
 
Η απάντηση είναι Ναι. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, το αλεύρι χαρουπιού μπορεί να χαρακτηριστεί ως προϊόν με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, καθώς η τιμή του κυμαίνεται κάτω από 55 και πιο συγκεκριμένα 40.6. Ταυτόχρονα, παρουσιάζει χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο με τιμή 31, χαρακτηριστικά που το καθιστούν εξαιρετική επιλογή για άτομα με σακχαρώδη διαβήτη που έχουν ως στόχο την καλύτερη διαχείριση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.
 
 Το γεγονός αυτό αποδίδεται στα συστατικά του χαρουπιού. Αφενός, τα σάκχαρα τα οποία περιέχει το χαρούπι είναι φυσικά σάκχαρα τα οποία δίνουν τη γλυκιά γεύση αλλά πιο ήπια επίδραση στα επίπεδα σακχάρου σε σχέση με την πρόσθετη ζάχαρη. Αφετέρου, οι φυτικές ίνες που περιέχει συμβάλλουν στα καλύτερα επίπεδα σακχάρου.
 
   Το χαρούπι και το χαρουπάλευρο θα μπορούσαν στο μέλλον να ενταχθούν στα λειτουργικά τρόφιμα και να τα συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας, αφού εκτός του ότι παρέχουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά για τον οργανισμό μας, έχουν και ωραία γλυκιά γεύση με χαμηλά λιπαρά. Εντάξτε το χαρούπι στη διατροφή σας και αποκομίστε τα πολύτιμα οφέλη του!
 
                   Πηγή :   www.somaygies.gr.
 
 
                 Περισσότερα σχετικά άρθρα  :       Διατροφή & Ασκηση   
 
 
 

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

140

Print article Send to a friend Facebook Twitter

Δεν συλλέγουμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα εκτός εάν εσείς επιθυμείτε να μας στείλετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email)
για εγγραφή στο ενημερωτικό μας δελτίο (newsletter)