Αρχική>Γυναίκα-Φροντίδα> Πονοκέφαλοι στις γυναίκες: Τι ρόλο παίζουν οι ορμόνες;

Πονοκέφαλοι στις γυναίκες: Τι ρόλο παίζουν οι ορμόνες;

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

148

Print article Send to a friend Facebook Twitter
 
 
 
 
Ένας πονοκέφαλος μπορεί να καταστρέψει την εργάσιμη μέρα σας, να σάς αποκόψει από τα μέλη της οικογένειας σας και τις καθημερινές αγαπημένες συνήθειες. Στις ΗΠΑ, το ένα τρίτο του πληθυσμού υποφέρει από πονοκεφάλους, με τις γυναίκες να υποφέρουν περισσότερο από τους άνδρες.
 
Ο Nauman Tariq, διευθυντής του Κέντρου Κεφαλαλγίας Johns Hopkins, εξηγεί ότι οι αλλαγές στις ορμόνες μπορεί να είναι μεταξύ των λόγων, που οι γυναίκες έχουν περισσότερους πονοκεφάλους από τους άνδρες.
 
Αυτές οι ορμόνες που προκαλούν κεφαλαλγία μπορεί να έχουν αίτια:
    Εμμηνόρροια
    Λήψη  αντισυλληπτικών
    Εγκυμοσύνη
    Γαλουχιά
    Εμμηνόπαυση
 
Ορμόνες και πονοκεφάλοι. Γιατί ορμόνες;
 
Τα οιστρογόνα είναι υπεύθυνα για την ανάπτυξη και ρύθμιση του γυναικείου αναπαραγωγικού συστήματος. Ένας πονοκέφαλος μπορεί να ενεργοποιηθεί κάθε φορά που υπάρχει διακύμανση των επιπέδων των οιστρογόνων, ακόμη και σαν αποτέλεσμα του εμμηνορροϊκού κύκλου. Οι γυναίκες μπορεί, επίσης, να παρουσιάσουν περισσότερους πονοκεφάλους κατά την έναρξη της εμμηνόπαυσης και όταν υποβληθούν σε υστερεκτομή.
 
Οι πονοκέφαλοι που σχετίζονται με την εμμηνόρροια.
Ο Tariq εξηγεί ότι τα κορίτσια και τα αγόρια που πριν την έφηβία υποφέρουν από πονοκεφάλους σε ίδιο ποσοστό. Ωστόσο, εμφανίζονται πιο συχνά  στα κορίτσια μόλις φτάσουν στην εφηβεία και αρχίσει ο κύκλος της εμμήνου ρύσεως τους, και οι πονοκέφαλοι αυξάνουν ξανά μετά την εμμηνόπαυση.
 
Για να δείτε αν ο εμμηνορροϊκός σας κύκλος επηρεάζει τους πονοκεφάλους σας, ο Tariq προτείνει να διατηρείτε ένα ημερολόγιο για να παρακολουθείτε τα συμπτώματά σας. Αν δείτε να εμφανίζονται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες ( μοτίβο), ο γιατρός σας μπορεί να προσφέρει ορισμένα μέτρα προφυλάξης και θεραπεία, όπως πχ. :
  • Ξεκινώντας να παίρνετε τα φάρμακά σας πριν από τον μηνιαίο κύκλο της εμμηνόρροιας βοηθάτε στη μείωση του πονοκεφάλου.
  • λήψη αντισύλληπτικών χαπιών ή θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης, η οποία μπορεί να ωφελήσει μερικούς ασθενείς αλλά όχι όλους
  • σε ορισμένες περιπτώσεις, κλείνοντας τον εμμηνορροϊκό κύκλο με τη βοήθεια φαρμάκευτικής αγωγής αν ο πόνος είναι ακραίες
 
Έχω ημικρανία ή πονοκέφαλο έντασης (στρες);
 
Τα πιο συνηθισμένα είδη πονοκεφάλων για γυναίκες είναι οι πονοκέφαλοι έντασης (στρες) και οι ημικρανίες. Οι πονοκέφαλοι εντάσεως συνήθως περιγράφονται, συνήθως, ως αίσθηση μιας σφιχτής ζώνης πόνου γύρω από το κεφάλι. Εάν όμως, αισθανεστε παλμικά χτυπήματα πόνου στο κεφάλι σας, τότε μάλλον υποφέρετε από ημικρανία.
 
 
Συμπτώματα ημικρανίας
  • Συνήθως διαρκούν τέσσερις έως 72 ώρες (περιλαμβάνει τα προ-κεφαλαλγίας και μετά την κεφαλαλγία τα συμπτώματα)
  • κηλίδες ή ζιγκ-ζαγκ γραμμές στην όραση (μόνο στο 15-25% των πασχόντων)
  • πόνος στη μία πλευρά του κεφαλιού (το 15% των ασθενών μπορεί να έχει πόνο και από τις δύο πλευρές)
  • ο πόνος επιδεινώνεται από τη σωματική δραστηριότητα
  • ευαισθησία στο φως,στον θόρυβο ή και στις οσμές
  • ναυτία και / ή έμετο (ασθενείς με πονοκεφάλους έντασης συνήθως δεν παρουσιάζουν ναυτία)
 
Επιλέξτε αλλαγές στον τρόπο ζωής σας
 
Ίσως χρειαστεί να εξετάσετε  αλλαγές στον τρόπο ζωής για να βοηθήσετε την ελαχιστοποίηση των συμπτωμάτων της ημικρανίας. Αποφύγετε αφορμές πυροδότησης της ημικρανίας, όπως αλκοόλ και υπερβολικό άγχος, και σιγουρευτείτε ότι ενυδατώνεστε επαρκώς! (Πρέπει να πίνετε 1,5 έως 2 λίτρα νερού κάθε μέρα.).
 Εάν η κατανάλωση καφεΐνης επηρεάζει τον ύπνο σας, περιορίστε τον υπερβολικό καφέ και τα ενεργειακά ποτά. Τέλος, ο ύπνος - τόσο η ποιότητα όσο και η ποσότητα είναι εξαιρετικά σημαντικά για μια υγιή, χωρίς ημικρανία ζωή. Το κλειδί για την ανακούφιση από τα συμπτώματα είναι να παραμείνετε συνεπείς με την ποιότητα και ποσότητα του ύπνου, την ώρα αφύπνισης και την ώρα των γευμάτων.
 
Η φυσικοθεραπεία, ειδικά γύρω από τον αυχένα και τους ώμους, μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμη για την χαλάρωση της μυϊκής δυσκαμψίας που μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο. Η συμπεριφορική θεραπεία και η εκπαίδευση χαλάρωσης μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην μείωση του στρες για τη θεραπεία των πονοκεφάλων.
 
Εάν τα μέτρα τροποποίησης του τρόπου ζωής αποτύχουν, επισκεφθείτε το γιατρό σας.
 
Συμπέρασμα:  Η ημικρανία καθώς και οι πονοκέφαλοι έντασης (στρες) μπορούν να αντιμετωπιστούν, επιτρέποντάς σας να απολαμβάνετε τις καθημερινές σας δραστηριότητες. Η κατανόηση του τρόπου, με τον οποίο οι ορμόνες σας επηρεάζουν και πώς αυτές μπορούν να προκαλέσουν ημικρανίες ή πονοκεφάλους, είναι το πρώτο βήμα για την εξεύρεση θεραπευτικών επιλογών που λειτουργούν για σας.
Πηγή : https://www.hopkinsmedicine.org/health/

 

                                                        Γνωρίζετε την απόλυτη γυναικεία φροντίδα;

 

 

 

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

148

Print article Send to a friend Facebook Twitter

Δεν συλλέγουμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα εκτός εάν εσείς επιθυμείτε να μας στείλετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email)
για εγγραφή στο ενημερωτικό μας δελτίο (newsletter)