Αρχική>Υγεία>Γενικά> Η μάστιγα της Αφυδάτωσης : Πίνουμε, άραγε, αρκετό νερό;

Η μάστιγα της Αφυδάτωσης : Πίνουμε, άραγε, αρκετό νερό;

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

100

Print article Send to a friend Facebook Twitter
 
 
Holly Jackson
(Daily Sun)
 
 
  
Η καλή ενυδάτωση είναι απαραίτητη για να λειτουργεί σωστά το σώμα μας. Ο μέσος άνθρωπος μπορεί να ζήσει οκτώ έως δώδεκα εβδομάδες χωρίς φαγητό - αλλά μόνο τρεις έως πέντε ημέρες χωρίς υγρά.
 
Η συνιστώμενη ημερήσια ανάγκη για νερό είναι 2,5 λίτρα για τους άνδρες και 2 λίτρα για τις γυναίκες, αλλά ο μέσος άνθρωπος καταναλώνει μόλις 1,7 λίτρα ημερησίως.
Δυστυχώς όμως,  δεν πετυχαίνουμε τους στόχους μας.
 
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ
Το νερό είναι απαραίτητο για μια σειρά σωματικών λειτουργιών, όπως η διατήρηση της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών και η θερμοκρασία του σώματος. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική πέψη, καθώς λειτουργεί μαζί με τις φυτικές ίνες από τη διατροφή μας, για να διατηρήσει την εντερική λειτουργία, βοηθώντας στην απομάκρυνση των περιττωμάτων του οργανισμού.
 
Φυσικά, το νερό αποτελεί περισσότερο από το 60% του ανθρώπινου σώματος. Είναι απαραίτητο για τη δημιουργία σάλιου, το οποίο βοηθά στην πέψη των τροφών μας καθώς μασάμε, και αποτελεί επίσης μια μεγάλη ποσότητα του πλάσματος του αίματός μας, το οποίο διατηρεί την καρδιά υγιή και επιτρέπει στο σώμα μας να διανείμει το οξυγόνο αποτελεσματικά.
 Επομένως, η κατανάλωση αρκετού νερού (παράλληλα με άλλους παράγοντες όπως η σωστή διατροφή, η τακτική άσκηση και η διατήρηση ενός υγιούς οικιακού περιβάλλοντος) είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της ευεξίας του οργανισμού μας.
 
                                          
 
ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΕΠΑΡΚΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΝΕΡΟΥ; 
Εάν δεν πίνετε αρκετό νερό για ένα μικρό χρονικό διάστημα, μπορεί να αντιμετωπίσετε δυσκοιλιότητα, κόπωση, μυϊκή αδυναμία και πονοκεφάλους.
Ωστόσο, εάν δεν πίνετε αρκετό νερό για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενδέχεται να αντιμετωπίσετε πιο σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως:
·        Λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος (UTI)
·        Πέτρες στα νεφρά
·        Υπέρταση
·        Εντερική ανεπάρκεια
·        Και ακόμη και άνοια
 
Το νερό είναι επίσης απαραίτητο για καλή λειτουργία του εγκεφάλου και η αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα διάθεσης και συγκέντρωσης. Για παράδειγμα, δύο μελέτες από το Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ διαπίστωσαν, ότι ακόμη και η ήπια αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει τη διάθεση και να προκαλέσει κόπωση και πονοκεφάλους.
Επίσης, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι η ενυδάτωση είναι απαραίτητη για την ψυχική υγεία. Μια μελέτη του 2018 που δημοσιεύθηκε στο World Journal of Psychiatry διαπίστωσε ότι σε ένα δείγμα 3.327 ενηλίκων, η κατανάλωση πέντε ποτηριών νερού την ημέρα βρέθηκε να μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης, ενώ η κατανάλωση μόλις δύο ποτηριών νερού αύξησε τον κίνδυνο κατάθλιψης κατά πολύ. Ως 73% για τους άνδρες και 54% για τις γυναίκες.
 
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΛΑ ΑΤΟΜΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΔΕΝ ΠΙΝΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟ ΝΕΡΟ;
Η έρευνα έχει δείξει, ότι δύο στους τρεις ανθρώπους, παγκοσμίως, δεν πίνουν αρκετό νερό. Αν όμως είναι τόσο σημαντικό για την υγεία και την ευημερία μας, γιατί συμβαίνει αυτό;
Γεύση - Σε μια βρετανική μελέτη (Robinsons) περισσότεροι από τους μισούς Βρετανούς ανέφεραν ότι δεν τους άρεσε η γεύση του νερού, με πολλούς να το περιγράφουν ως «βαρετό».
Έλλειψη συνειδητοποίησης - Ενώ η καθημερινή αφυδάτωση μπορεί συνήθως να προειδοποιήσει με πονοκεφάλους, δυσκοιλιότητα, κόπωση και μυϊκή αδυναμία, η χρόνια αφυδάτωση (μεγάλο χρονικό διάστημα) μπορεί να οδηγήσει το σώμα να προσπαθήσει να επιβιώσει με μικρότερη ποσότητα νερού. Αυτό σημαίνει ότι, εάν έχετε αφυδατωθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, ίσως να μην αισθάνεστε πια διψασμένοι.
Η δυσπιστία στο νερό - Μια μελέτη στις ΗΠΑ, το 2019, διαπίστωσε ότι πολλοί μαθητές δεν έπιναν νερό στο σχολείο, επειδή οι βρύσες είχαν υλικά με μόλυβδο. Αυτή η μελέτη του Kenney αναφέρθηκε σε μια άλλη μελέτη το 2014, η οποία διαπίστωσε ότι οι Αφροαμερικανοί και οι Ισπανόφωνοι ενήλικες καταναλώνουν λιγώτερο νερό με την αιτιολογία, ότι ανησυχούσαν ότι η τοπική παροχή νερού δεν ήταν ασφαλής.
 
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ;
Για μερικούς, είναι εύκολο να καταλάβουν πότε αφυδατώνονται. ?λλοι μπορεί να έχουν μεγαλύτερη δυσκολία.
Οι ηλικιωμένοι, ιδίως, μπορεί να αντιμετωπίζουν δυσκολίες με την ενυδάτωση για διάφορους λόγους.
Πρώτον, για λόγους που σχετίζονται άμεσα με την υγεία. Η ηλικιακή επιδείνωση της νεφρικής λειτουργίας, μπορεί να δίνουν την αίσθηση στον ηλικιωμένο ότι τα υγρά ρυθμίζονται επαρκώς. 
Ο διαβήτης και οι νεφροπάθειες μπορούν επίσης να συμβάλουν στην υπερβολική απώλεια νερού και όσοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατάποση είναι πιθανό να μην πίνουν αρκετά. Επιπλέον, τα άτομα με γνωστικές διαταραχές όπως η άνοια, μπορεί να μην αναγνωρίζουν τη δίψα τους.
Ομοίως, τα βρέφη και τα παιδιά διατρέχουν ιδιαίτερο κίνδυνο, καθώς είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν σοβαρό έμετο και διάρροια, και μπορεί να μην είναι σε θέση να ενημερώσουν τους φροντιστές τους όταν διψούν επειδή έχουν χάσει πολλά υγρά εξαιτίας των παραπάνω.
 
Όπως μερικοί ηλικιωμένοι με κακή κινητικότητα, έτσι και τα μικρά παιδιά, επίσης, δεν μπορούν από μόνα τους να πιουν ένα ποτήρι νερό.
 
ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΑΦΥΔΑΤΩΜΕΝΟΣ;
Υπάρχουν μερικά κύρια συμπτώματα αφυδάτωσης που πρέπει να προσέξετε:
Ο πιο προφανής, αλλά όχι απαραίτητα ο πιο αξιόπιστος δείκτης, είναι η δίψα. Αρχίζουμε να αισθανόμαστε διψασμένοι μόνο όταν είμαστε, ήδη, αφυδατωμένοι. Οπότε, ακόμη και αν δεν αισθάνεστε διψασμένοι, ένα ποτήρι νερό σε τακτά διαστήματα, μέσα στην ημέρα, θα πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας.
Χρώμα ούρων - Ένας απλός και αποτελεσματικός τρόπος αναγνώρισης της αφυδάτωσης, είναι η παρακολούθηση του χρώματος των ούρων. Εάν πίνουμε αρκετό νερό, τα ούρα μας πρέπει να είναι διαυγή ή πολύ ανοιχτού κίτρινου χρώματος. Εάν είστε αφυδατωμένοι, θα είναι πιο σκούρο κίτρινο. Εάν τα ούρα σας είναι καφέ, είστε εξαιρετικά αφυδατωμένοι και πιθανώς πάσχετε από άλλες καταστάσεις υγείας όπως η κίρρωση του ήπατος, οπότε σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να ζητήσετε ιατρική βοήθεια.
Πονοκέφαλοι - Οι πονοκέφαλοι αφυδάτωσης εμφανίζονται διαφορετικά σε κάθε  άνθρωπο. Η αφυδάτωση είναι μια από τις πιο κοινές αιτίες πονοκέφαλου, οπότε την επόμενη φορά που το κεφάλι σας θα χτυπά, αναζητήστε ένα ποτήρι νερό αντί για παρακεταμόλη!
Ακόμα κι αν δεν είστε λάτρεις του πόσιμου νερού,  γεγονός είναι ότι είναι σημαντικό για την επιβίωση.
Είναι ζωτικής σημασίας να συμπεριλάβετε περισσότερο νερό στην καθημερινότητά σας. Κάντε νέα συνήθεια την κατανάλωση ενός ποτηριού νερού, κάθε τόσο μέσα στην ημέρα.  Θα παρατηρήσετε, αμέσως, διαφορά στην υγεία, το δέρμα, τη συγκέντρωση και την ψυχική σας ευεξία!
Πηγή :  wellbeingmagazine.com
 
                  
                        Aristotle's Virtues on Plexiglass : Special Gifts for Thoughtful People
 
                                                                                                             
 
 
 
 
 

 

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

100

Print article Send to a friend Facebook Twitter

Δεν συλλέγουμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα εκτός εάν εσείς επιθυμείτε να μας στείλετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email)
για εγγραφή στο ενημερωτικό μας δελτίο (newsletter)